Elevene våre
Elevenes dokumenterte behov for særskilt tilrettelagt opplæring springer ut fra elevens funksjonsnedsettelse(r) og lærevanske(r). Mange av elevene har sammensatte vansker.
Frisklivsfokuset skal prege hele tilbudet vårt
Skolemiljøet
Inkluderingen er reell gjennom en felles forståelse for at alle har en grunn til å være elev ved skolen – ingen skiller seg ut.
Opplæringen
Elevene møter faglige krav iht LK20 med avsluttende eksamen med eksterne sensorer. Økte pedagogiske ressurser til spesialpedagogisk kompetanse og fleksibel pedagogisk tilrettelegging muliggjør tett oppfølging av elevene i deres læringsarbeid.
Det sosialfaglige støtteapparatet
Høy sosialfaglig kompetanse supplerer den pedagogiske kompetansen på skolen i tilretteleggingen for den enkelte elev.
Det strukturerte botilbudet
Skolegang, måltider, fritidsaktiviteter og tider for ro på hyblene er satt i et kontinuerlig forutsigbart system gjennom skoleåret.
Det tverrfaglige samarbeidet
Fagpersonell i det elevrettede arbeidet samarbeider i klasseteam og sammen med den enkelte elev i tilretteleggingen av opplæringen iht elevens uttrykte behov.
Læring og fullføring
Felles målsetting for alle ansatte er at alle skolens elever skal ha læring iht sine forutsetninger og skal få karakter i alle fagene sine i løpet av utdanningen på skolen.