Forslag til Statsbudsjett 2024: «Etter Kunnskapsdepartementets vurdering fungerer ordninga med private skular for funksjonshemma elevar godt.»
I Regjeringens forslag til statsbudsjett som ble fremlagt 6.oktober oppsummerer Kunnskapsdepartementet sin vurdering av ordningen med private skoler for funksjonshemmede (se omtale under kapittel 227, post 75):
«Kunnskapsdepartementet bad i 2021 Utdanningsdirektoratet foreslå endringar i tilskotsordninga basert på ein gjennomgang Oxford Research gjorde i 2020. Etter departementets vurdering fungerer ordninga med private skular for funksjonshemma elevar godt. Departementet har vurdert om det bør gjerast ei meir omfattande vurdering av rolla til desse skulane i utdanningssystemet. Alle barn og elevar skal kunne oppleve god tilrettelegging og eit inkluderande fellesskap i ordinære tilbod. Samtidig har mange av skulane for funksjonshemma elevar lange historiske røter, og dei har opparbeidd ein kompetanse som ein berre delvis finn i offentlege tilbod, og som elevar og føresette er nøgde med. Departementet vil derfor hausten 2023 sende på høyring forslag til endringar i regelverk og tilskotsordning som er å rekne som mindre justeringar.»
Både Krokeide vgs og Feiring vgs er godkjent etter §2-1f i privatskoleloven – skoler for funksjonshemmede og inngår derfor i departementets vurdering.
- Vi er glade for departementets vurdering og den anerkjennelse som ligger i denne.
- Etter en lang prosess med vurderinger både i Utdanningsdirektoratet og Kunnskapsdepartementet, er det nå i etterkant av fremleggelsen av Statsbudsjettet sendt på høring forslag til endringer i regelverket og tilskuddsordningen for disse skolene. Vi frykter at virkningene av disse endringene ikke representerer «mindre justeringer», men kan medføre uheldige/ utilsiktede konsekvenser for de som i dag søker seg til våre skoler, og vil derfor fremlegge et grundig og konstruktivt høringssvar innen fristen som er 15.jan 24.
- Alle elever skal kunne oppleve god tilrettelegging og et inkluderende fellesskap i det ordinære skoletilbudet. Dessverre er det ikke alle elever som opplever dette, og mange elever faller i dag ut av den ordinære skolen, med høy risiko for ikke å fullføre videregående opplæring. Derfor er det viktig at det finnes alternative, kompensatoriske tilbud i utdanningssystemet – tilbud som kan fungere som et sikkerhetsnett for disse.